Livstecken!

Hej alla goingar!
Sitter på flygplatsen här i Shanghai och då passade det perfekt att slänga in ett inlägg här. Ni kan få veta lite vad vi har gjort här hittils.
   Vi kom hit ganska sent i lördagskväll. Tidskillnaden är sex timmar framåt så vi kom in i Shanghai när mörkret hade lagt sig. Det var en sjuk upplevelse i sig. Alla höghusen lös och alla juldekorationer glittrade. Vi gick bara en promenad på kvällen till Old City (topModel spelades in där på den sista catwalken i Kina om ni minns) och Nan Jing Road (stavning). Sedan var det läggdags i vårat underbara hotellrum med utsikt över hela Shanghai.
Dagen efter det gick vi upp tidigt och åt underbar frukost. Det fanns allting du ville ha. Sedan bar det direkt ut till Shanghais största shoppingställe. Fyra våningar med skor, skor, jackor, och klänningar i princip. Det blev en jävla massa lösa köp.
   Sedan på kvällen åt vi middag i ett litet råtthål. Det var hos en familj vars dotter jobbar på pappas kontor här nere. De har fruktansvärt ont om pengar med ändå bjöd de oss på en middag bestående av fyrtio smårätter. Deras hus var lika stort som ett vanligt sovrum. Ingången var i "köket" som bestod av en spisplatta och smuts..fyfyfy. Men shit så lyckliga och goa de är ändå.
   Oj vad tiden går fort. Men fruktansvärt mycket har man hunnit med. Sista dagen åkte vi till ett "kina shppingcenter". där fanns inte en enda utlänning. Bara, bara kineser som var bland det jobbigaste jag vart med om. Fyfan va de slet i en. De lyckades även slita sönder min tröja. Dumma as! Men även där blev det köpt määngder med saker. Vi åt även lunch med pappa kontorskompisar och middag med massa andra. Maten är otrolig. Inte en rätt som hemma i Sverige. Här beställer man in MINST femton rätter.
   På måndagskvällen blev det Cirkus också kom jag på. Åtta motorcyklar i en järnglob som körde i 120 km/h. Det var galet och hjärtat satt i halsgropen. Dock var det bara en av många delar under cirkusen..Andreas, du hade ÄSKAT det!

Nu sitter vi i gaten och väntar på att få boarda. Så i natt sover vi i Bangkok och i morgon bär det vidare till Koh Shang.

Böev kanske ett luddigt inlägg. Men jag får förklara mer när jag har tid.

Måste gå nu, men innan dess måste jag bara säga hur sjuuuuuukt mycket jag saknar dej Andreas. Fyfan! Känns som jag har vart borta tio gånger längre än vad jag har. Vill ha dig här. Älskar dig!!<3


PUSSpåer!

Kommentarer
Postat av: Amanda A

Hej!

Jag har precis skaffat mig en blogg på blogg.se och skulle verkligen behöva hjälp!

Det är designen jag har frågor över..

Jag vill ha (som du) bilder på mig själv eller andra fotografier högs upp. Men jag förstår verkligen inte hur jag ska göra!

Det skulle vara jättesnällt av dig om du kunde/ville hjälpa mig så jag också kan komma igång och blogga!



Tack på förhand!

/Amanda

2008-12-23 @ 11:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0