Sömnlös?

Känner på mig att jag inte är ensam när det gäller att sova dåligt på nätterna?

Det tar minst tre timmar för mig att somna och när jag väl har lyckats lugna ner kroppen så väcks jag av saker flera gånger varje timma. Varje natt vaknar jag av eländiga drömmar. Oftast handlar de om kalorier, siffror och ångest. Till och med på natten tänker jag på mat. Det är ganska sjukt!
   Dock har jag provat en massa olika saker för att kunna sova bättre. Men ingenting har tyckts hjälpa.
Sömntabletterna jag fick av min läkare gjorde mig drogad. De funkade inte alls. Dagarna blev en pina och jag somnade på lektionerna. Så det uteslöt jag.
   Sprayen från Body Shop fungerade bara under ett tag. Men det kändes som om jag blev emun mot den. Den slutade lixom att fungera efter några veckor och nu sover jag lika dåligt som för ett årsedan.
 
För att somna snabbare nu så använder jag ett knep jag fick från min läkare. Du början på siffran ett och tänker till tio tyst för dig själv. För varje siffra du tänker på så ska du se en bild på siffran framför dig. Men för varje siffra du är på och tankarna flyger i väg på annat så måste du börja om från början igen!
   Okej, det där kanske var luddigt beskrivet. Men hoppas att ni förstår.

Sen ett ännu bättre tips. Vill ni sova gott på nätterna så ska ni sova brevid någon. Sover aldrig så gott som när jag har Andreas brevid mig. Tryggt och mysigt!

PUSS

Kommentarer
Postat av: Amandah

Åh, jag måste verkligen prova det där räkneknepet! Jag vet precis vad du menar, det är galet att man tänker så mycket på dessa siffror, vi borde ha mvg i matte:o

2008-12-01 @ 17:13:20
URL: http://detminstajag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0