Släktkalas = Mat

Snart Måndag igen. Ny vecka, nya krav och nya möjligeter!

Hela dagen har ägnats åt släktkalas. (Dvs mat). Det är helt galet hur mycket vi äter på våra släktkalas. Man behöver inte äta på en vecka efter, jag lovar.
Vi kom dit vid två och stannade till sju. Under dom timmarna hann detta hamna i magarna:
*Först stor middag
*Efterrätt, Äpplekaka med vaniljsås
*En timma efter, två tårtor
*Efter en timma till, godis, kakor, kaffe
*En timma efter det, korv med bröd.

Man känner ju att man måste äta av allt också. Inte för att jag gör det, men ändå ! Fegade som vanligt ur på efterrätterna och jag förstår inte varför. Äpplekaka = Äpplen.. som jag äter hundra stycken av varje dag.






Föresten så vann Elfsborg hela cupen. Andreas ringde och lät rätt mörbultad. Han hade krossat lite av varje på kroppen lät det som. Kul att ni vann i allafall ! =)

Nu ska jag falla in i min djupsömn om det går!

Godnatt pinglor !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0