Lägg aldrig nycklarna på bordet !

Hur kommer det sig att jag har sån jäkla otur med just nycklar ? Vad jag än gör och hur försiktig jag än är så tappar jag jämt bort dem. Under tiden på Nolhaga bytte jag mist lås tjugo gånger. Fem lås per år. Ja, det låter rimligt.
Nu på media har jag dock bara bytt två än så länge.. men det har inte gått så lång tid för den delen heller.

I morses skulle jag vara redig och sätta på min näst sista nycket på en nyckelring så den inte skulle försinna. Men vad händer då ? Jo nyckelringen går sönder och där var den nyckelt väck. Haha. Tur att Agnes och Frida finns som mina nyckelreserver. Så jag fick min sista nyckel av Agnes. Höll faktiskt reda på mina nycklar en hel dag. Dock inte längre än så.
När jag sitter här och äter så kommer Louise hem. Hon kastar mina stackars nycklar till mig och jag frågar vart hon hade hittat dom ?

-Cykelstället vid media säger hon med en suck.


Hur lyckas jag ? när tappade jag dom igentligen ? Haha, Blir bara så trött på mig jälv !
Borde skaffa en sån där manick man sätter på nycklarna så det tjuter när man visslar. Skulle dock inte förvåna mej om jag då tappar rösten och inte kan vissla längre. Min vanliga otur helt enkelt.

Jag tror nog det beror på att jag jämt lägger nycklarna på bordet. Skrockfylld !

Kommentarer
Postat av: mikkis :)

jag har ju alltid sagt att man inte ska lägga nycklarna på bordet!!! :)

2008-10-14 @ 18:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0