Frukost

Någon mer än jag som tycker att frukosten är det enklaste och godaste målet att äta under dagen ?
Då är man lixom lagom hungrig och det som finns att välja på smakar guddomligt. Dock har jag jäkligt svårt att variera mig, men det är endast beroende på att jag inte har några idéer. Beror kanske på att jag kör det säkra framför det osäkra också. Vem vet.

Min frukost består ofta utav:
2 dl fil/youghurt
1 dl flingor/müsli
1 macka med olika pålägg.





Vissa tycker säkert att det verkar vara ett rent helvete att väga/mäta upp maten. Men för mig är det tvärtom. Det är en lättnad. Älskar att ha den kontrollen över vad jag får i mig. Vartenda gram vill jag helst veta. Dock ska jag sluta med det snart, för mitt eget bästa. Kommer ju aldrig komma ifrån den kontrollen annars.

Tipsa mig gärna på goda frukostar, samt vad ni brukar äta ?

Kommentarer
Postat av: madeleine

Jag ska ge dig tips på något jätte gott, färska ostfrallor är hur gott som helst, med typ ost :) risifrutti är också gott :D

2008-09-17 @ 13:54:48
URL: http://madeleine1992.blogg.se/
Postat av: Jassica:D

LOVE frulle! Gör min egna "musli" typ, Russin , linfrö , solrosfrö osså lägger ja i äppelbitar:) Mummss!:D

2008-09-17 @ 14:43:24
Postat av: Jessica

min frukost varierar beroende på hur lång tid jag har på mig. Om jag inte har jätte bråttom brukar jag göra gröt. Men annars blir det en macka eller något =)

2008-09-17 @ 20:43:29
URL: http://byjessica.blogg.se/
Postat av: Linnea

hinner aldrig lägga ner sån tid på morgonen, kvällsmaten e bäst :D

2008-09-17 @ 21:17:27
Postat av: Jennie

Frukosten är verkligen det bästa målet på hela dagen! Äter precis samma som du till frukost. Jag äter enligt matschemat som jag fått på BUP. Gör du också det? Kram

2008-09-27 @ 22:55:43
URL: http://kalasgott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0