Dagarna i mat

Hej alla !

Sitter här med min vanliga lunch och kollar på det vanliga på tv. Känns sådär måste jag säga. Direkt när jag kom innanför dörren kände jag bara hur de vanliga rutinerna rusade över mig. Samma gammla mat och samma gammla tider. Ni förstår nog inte hur skönt jag har haft det med maten i Grekland.

En vanlig dag såg ut på ett ungefär såhär där nere:

Frukost: Startade dagen med en god frukost ungefär klockan tio. Det blev oftast två knäckemackor med smör och skinka/ost på. Till det en frukt och lite youghurt. Rätt bra start tycker jag.

Lunch: Det åt vi kring två och blev oftast lagad mat på båten. Åt en vanlig lunch med antingen spaghetti och något till eller biffar. (som sagt, vanlig lunch).

Middag: Åååh vad jag saknar middagsmaten. Grekisk mat är gudomlig. Åt oftast Souvlaki men det blev även Mousaka, grillad Svärdfisk och allt vad de hade att erbjuda.

Vet ni vad det sköna var ? Jag åt det jag ville och i precis den mängden jag kände för. Jag brydde mig heller inte om vi inte åt exakt den tiden vi hade bestämt. Jag flöt med helt enkelt.
Många tycker skert att tre mål om dagen är alldeles för lite. Men tiden där emellan fick jag sköta själv. Då blev det tyvärr alltid frukt. Men frukt hör till på semester så det fick det bli, även ifall jag visste att jag behövde mer.
 

Som sagt, jag har njutit och kännt mig som en vanlig människa. Nu ska jag iväg och klippa mig. SPÄNNANDE!

Ni får se resultatet senare.

PUSS









Kommentarer
Postat av: Jennie

Mitt matschema som jag fått ser ut så här:

Frukost: 2dl fruktyoghurt, 1dl müsli/2dl flingor (inga lättvarianter på yoghurten), 1 mjuk smörgås med smör och 2 ostskivor + grönsak, 1 glas juice.



Mellanmål: 1 drickyoghurt och 1 frukt / 1 mjuk smörgås med smör och pålägg + grönsak, 1 frukt, 1 glas mjölk



Lunch: 1 portion lagad mat enligt tallriksmodellen, 1 glas mjölk, 1 glas vatten, 1 frukt



Mellanmål: Näringsdryck, 1 banan



Middag: 1 portion lagad mat enligt tallriksmodellen, 1 glas mjölk, 1 glas vatten



Kvällsmål: 1 mjuk smörgås med smör och köttpålägg + grönsak, 2 dl varm o´boy.



Det är vad jag skall äta men måste erkänna att jag inte följer det helt. Det blir bara så svårt ibland när ångesten och sjukdomen far över en! Men måste bättre mig, det har jag bestämt mig för!



Hur ser ditt matschema ut?



Kram, Jennie :)

2008-09-29 @ 19:12:11
URL: http://kalasgott.blogg.se/
Postat av: Amandah

bra att du känner så med maten,verkligen!

Men vet av egen erfarenhet hur lätt det är att säga så när man vet att man legat lite i underkant. Vet inte om du gjort det,men jag vet hur lätt det är... Detär ju lite svårt att ersätta 2 nd med bara frukt tyvärr...



Kul att du har haft det bra iaf!

Kram

2008-09-29 @ 22:09:46
URL: http://detminstajag.blogg.se/
Postat av: sarah

Visst är grekisk mat underbar? Varenda gång jag är där blir det grekisk yoghurt med honung till frukost, grekisk sallad till lunch och oftast fiks & skaldjur till middag, souvlaki eller gyros nån gång. Och så massa färsk frukt & glass därimellan:p Saknar grekland!

2008-09-30 @ 22:42:48
URL: http://underbarasarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0