Fuck självkänslan!

Vart tog den här dagen vägen? Vaknade upp sent och kollade på tv till två då det var dags att åka och städa. Mitt liv har vart upp och ned på den senaste veckan. Nu börjar det äntligen räta upp sig och jag vet vart jag står någonstans.
Sitter föresten och skriver på den redovisningen jag ska göra i morgon. Känns som om det kommer gå okej faktiskt.
Måste bara säga en sak. Känner ni igen er i det här?

Ni känner er duktiga på en sak innan det kommer in en person i rummet som är bättre än dig själv. Från att känna er som en fyra på en skala till fem sjunker ni därmed till en två om det skulle komma in en "femma" i rummet.
Detta är faktiskt ett tecken på dålig självkänsla. Jag själv känner igen mig något sjukt i det och det för förmodligen några utav er med. Men man ska sluta att ranka sig själv på en skala och definitivt sluta med att jämföra sig med andra. Det finns alltid personer som är bättre än dig på vissa saker. Men då är du samtidigt bättre än dom på något annat.
Ibland känner jag såhär. "Jag är bäst på att sitta i ett hörn och bara lyssna på alla andra".. där trivs lixom jag. Haha. Mobbad ungjävlen känner jag mej som då.

Nu ska jag sluta babbla och gå och göra lite nytta. PUSS

Kommentarer
Postat av: Sarah

Inte lite gott visst? Mums på min smak:D

2009-04-20 @ 16:11:48
URL: http://underbarasarah.blogg.se/
Postat av: Amanda

Va trist att du känner så. Själv har jag inte egentligen känt riktigt så. Jag tänker alltid att jag är bäst! Hö-hö-hö.

Jag tycker att det är så synd att du känner så för du är en så himla söt och fin tjej, du om någon borde ha världens självkänsla och visa alla vilken otrolig tjej du är!

2009-04-20 @ 17:03:13
URL: http://amandaalmse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0