Matte B in my aaass

Första riktiga skoldagen avklarad. Började med ett tvåtimmarspass matte. Gick därifrån med gråten i halsen. Matte B, vad i helvete har jag gett mig in på? Jag förstår verkligen inte det. Redan efter en timma kändes det hopplöst. Suck. Blir alltid dumförklarad också känns det som. Vissa saker är så galet självklara, men nej..jag förstår dom inte öndå. Ska nog försöka välja bort det och ta något som jag tycker är roligt istället. Bättre att få bra betyg i något man tycker om än ig i Matte. Känns bara så onödigt. I så fall väljer journalistik istället, om det finns lediga platser där. (Får fjäska för Larssa).

Har precis hämtat Pia från djursjukhuset med. Hon har steraliserats. Nu vinglar hon fram som om hon har fått i sig ett och annat lite för mycket. Ser rätt rolig ut. Som Bambi på hal is, fast värre.



Kommentarer
Postat av: Amanda

"Skönt" att veta att man inte är ensam om att inte förstå matte.

Det finns många som säger "asså jag är usel på matte" men ändå klarar alla prov och får ett fint slutbetyg. Jag är inte en av de.

Jag är kanske som du, som gråter, skriker, kastar böckerna i vägger och skriker lite till. Som pluggar veckovis innan prov och går sedan med gråten i halsen för att vänta på svaret.

Jag är så otroligt orolig inför den här terminen och matte B. Jag hoppas att du ändå bloggar om hur det går för dig. Och kom ihåg, DU ÄR INTE ENSAM.

2009-08-28 @ 15:54:31
Postat av: Madde

Jag tycker inte att du ska välja bort matte b cissi, det är en viktig kurs och du klarar den visst! Du är smart Cissi. Jag är också svin orolig över att inte klara den, men jag har bestämt mig för att klara den, och då kommer det funkar. SÅ byt inte cisso<3

2009-08-30 @ 15:23:09
URL: http://mondaynight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0