Rätt=fel!

I morses vaknade jag och kände mig stark, riktigt starkt och oövervinnlig dessutom. Jag hade fel, alldeles för fel för mitt eget bästa. Jag var svagare än vad jag trodde och jag började må dålig redan vid lunch. Trodde jag skulle kunna gå ifrån matsalen och känna mig duktig och stark att jag ens hade ätit lagad mat till lunch. Men nej, jag började må illa och skaka. Är det tacken för att man gör det rätta?

Jag går fortfarande runt med det ständiga suget i kroppen. Jag kan fortfarande vara mätt, men själen är fan aldrig tillfredsställd. Alltid vill jag ha något litet extra. Jag vet inte vad som hänt med mig, för jag vill egentligen inte ha det..men stoppar det i munnen ändå. Det bara går av rena farten. Ni kanske tycker det låter löjligt om jag säger att jag ska tänka på vad jag stoppar i mig. Fast jag borde göra det, för då mår jag bättre, faktiskt.

På tal om detta så ska jag skriva ett magasin i skolan som ska vara en handbok till bättre självkänsla. Mår man dålig någon dag så ska man enkelt kunna slå upp hur man ska gå till väga för att kanske börja må bättre igen. Dock kommer dålig självkänsla från så många olika saker. Det kan vara allt från komplex, barrndom, prestationer m.m. Ska försöka skriva en bred guide som riktar sig åt många. Svår men rolig uppgift tycker jag allt.

Nu ska jag sova tror jag. PUSS

 


Kommentarer
Postat av: maddis

snygggggin! <3

2009-09-01 @ 13:31:54
URL: http://madeleine1992.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0