Läslusen jag!

Med tjocka tunga kläder hoppade jag och Madde i vattnet på gympan. Under fyrtiofem minuter hann vi simma 28 längder, livrädda varandra, simma två längder utan kläderna, kasta upp de tnga kläderna över kanten, ta oss upp för den höga kanten och ALLT detta utan att nudda botten en jävla gång! Tror ni att jag är trött eller tror ni att jag är helt jävla död. Herregud. Men man var stolt över sig själv och vi fick en jäkla massa beröm av läraren. Oj så duktiga vi var.

Nu då? Jo, nu kom jag precis hem från Biblioteket och har lånat med mig fem böcker hem. Vi ska läsa en faktabok i skolan och ha en muntlig framställning tror jag? Sånt är alltid rolitgt i allafall. Fick med mig böcker om hur man får bra självkänsla och hur man skriver en bra text. Nu ska jag läsa igenom fem böcker på fyra veckor. Klarar jag av det?


Ja, det är väl bara att sätta igång och läsa antar jag?


Kommentarer
Postat av: Josefine

Handbok för unga skrivare läser jag också. :) Den är rätt praktisk att använda under tiden man skriver texter. Få tips och idéer. Lycka till med läsningen!

2009-03-31 @ 09:14:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0