Africa

Kom precis hem från Haga och psykologtanten.Jga måste säga att jag verkligen trivs hos henne. Idag gick vi igenom vad som händer i kroppen när man får panikångest och allt därimellan. Hon drog paraleller med vad som händer när jag ser en tiger och när jag får eländiga tankar om andra saker som jag får panik av. Stämde rätt bra faktiskt och symptomen som händer var inte alls lika knepiga som jag trodde. Jag hade trott att mina svettningar, skakningar och all yrsel skulle vara något som bara hände för mig. Men det är väldigt logiskt varför det blir som det blir. Nu vet jag dessutom hur jag ska hantera det också. Försöka hantera det i allafall.
   Till något helt annat. Idag fick jag en känsla i kroppen som jag nog fan aldrig och känt. Tripel&Touch hade tillsammans med en afrikansk kör en konsert i våran aula idag. Det var helt sjukt vilken stämning det blev. Alla i aulan stod upp i slutet  och skrek, visslade, klappade händerna och ja..vissa grät till och med. Man kan nog inte riktigt föreställa sig hur afrikanerna kände sig. Att komma från en hydda i SydAfrika till kalla Sverige och se snö och uppleva den här kulturen måste vara otroligt. Vissa av dom hade inte ens ett par skor med sig hit till Sverige. Riktiga skor vill säga. Dessutom att bli mött av mängder av ungdomar sm hyllar dom som gudar va fan. Haha. Helt jävla underbart var det!!!


Nu ska jag plugga matte. Mår dåligt över provet i morgon. Jag måste, måste bara få G. Annars vet jag inte vad jag gör!

Ha en bra kväll så hörs vi senare. PUSS

Kommentarer
Postat av: Amanda

Skönt att det går bra att prata med den där kvinnan!

Jag har också matte prov imorgon, dock omprov för min del, fick nämligen IG på provet.... "/ Men jag hoppas verkligen att det går bättre för dig!

2009-03-17 @ 17:08:08
URL: http://amandaalmse.blogg.se/
Postat av: mp

det var så sjukt bra!

2009-03-17 @ 18:42:22
Postat av: karin

Var och såg på den konserten nu ikväll. Underbar känsla man fick :)

2009-03-17 @ 22:07:58
URL: http://bubbelsoda.blogg.se/
Postat av: cecilia

M: Eller huuur. Helt stört ^

2009-03-18 @ 07:16:18
URL: http://rosselleri.blogg.se/
Postat av: Sarah

dont ypu worry! jag ska åka till mora, men var tvungen att ta det senare i april istället. hur mår du?<3

2009-03-18 @ 08:12:25
URL: http://underbarasarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0