8 Maj

Tjaabaa. Kan väl börja med att säga att samtalet på Capio gick galant. Hade inte gått ned ett enda hekto. (Konstigt nog). Men men, det var väl bra det I guess. Hade växt två centimeter till med. Så nu är jag hela 1.75 lång. Rätt bra längd om jag får säga det själv. Hon visade mig även Bmi-kurvan och jag kan säga som såhär, att jag kan väga typ trettio kilo till innan jag blir överviktig. Rätt sjukt ändå och tåls att tänka på.
Sen pratade jag även med henne att jag tycker att det är så sjukt jobbigt att äta lunch. Men..äter man inte lunch så håller inte förbränningen igång under dagen och då kommer suget istället på eftermiddagen då man vräker i sig. Som sagt, man ska äta lite men ofta. De personer som är överviktiga äter oftast stora måltider på helt fel tider. Det tåls också att tänka på. En motivation till alla som tycker att det är jobbigt att äta ofta som sagt. Ät ofta och håll dig smal. Konstigt men sant.
Satt även och pratade andra problem med henne. En bra människa hon där. Hon gav mig mängder av råd till alla mina förjävliga problem. Hon ville att jag skulle komma tillbaka snart igen. Men jag insisterad och sa att jag vill sluta och bli av med det här nu. Hon var svårövertalad men i Juni ska jag träffa läkaren på Capio och bli helt, helt utskriven!

Efter skolan åkte jag och Louise iväg till Allum. Hon skulle köpa balskor och jag hängde med som stöd. Dock kom vi hem med typ tio kassar. Haha. Man får lixom passa på. Köpte en underbar klänning som satt som en smäck, underkläder och en söt rosett bara. Blev aningen mer för min kära syster.
Ikväll har jag varit hos Linus och degat med en godispåse. Inte helt fel det heller må jag säga. Nu måste jag verkligen sova. Ska upp tidigt i morgon och åka till Tjörn. Men först ska jag till stan och få det tungt..

Jävlar vad långt det blev. Men det blir så på kvällen. Man bara skriver och skriver. PUSS



x

Kommentarer
Postat av: Anonym

Såg din klänning idag. Var nära att prova den men så tänkte jag att jag aldrig skulle se så snygg ut som du gör i den så jag hoppade det!

2009-05-12 @ 21:16:06
Postat av: Cecilia Rosell

Vem du än är.. Fan va löjlig du är :) Klart du ska köpa den!

2009-05-12 @ 22:11:34
URL: http://rosselleri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0